• Avslutning blir det!

    Imorgon, fredag kl 17, är det gemensam avslutning för hela klubben. Tyvärr är väderprognosen inte vad vi önskar. De senaste dagarna har vädret dock blivit bättre än vad prognoserna lovat, därför väntar vi in i det sista med plan B. Tillsvidare hoppas vi kunna vara vid beachvolleybollplanerna i Skatås som planerat. Runt kl 13 på fredag, uppdaterar vi hemsidan med besked. Majorna VBK 30 maj 2024 0kommentarer
  • Nu har ostarna kommit!

    Kolla bara! Tillsammans har 6- och 4-mannalagen sålt hela 464 parmesan-ostar! Här ser vi Isak som packar om allt till kylskåp, så att de ska stå sig fint tills ni hämtar dom. Information om hur och var ni hämtar får ni av säljansvarig i respektive lag. Bra jobbat allihopa! Majorna VBK 22 maj 2024 0kommentarer
  • Årsmöte för Majorna VBK - torsdag den 30 maj

    Välkomna till Majornas årsmöte! När: torsdag den 30 maj tid: kl.18-19.15 Var: Lilla Aulan i Skytteskolan, Göteborg Se längst ner för: Kallelsen och agendan till mötet Handlingar anslås en vecka innan årsmötet på Majorna VBKs hemsida Följande handlingar kommer att finnas tillgängliga senast en vecka innan årsmötet och anslås på föreningens hemsida. • Verksamhets- och förvaltningsberättelse • Revisorernas berättelse • Verksamhetsplan med budget • Styrelsens förslag (om tillämpligt) • Inkomna motioner med styrelsens yttrande (om tillämpligt) • Valberedningens förslag Anmälan Anmälan sker genom att svara kallelsen från laget.se.Kommer inom kort. Obs. har ni problem med kallelsen kan de bero på att ni behöver ladda ner appen laget.se VÄLKOMNA ÖNSKAR MAJORNAS STYRELSE Agenda 1. Fastställande av röstlängd för mötet 2. Val av ordförande och sekreterare för mötet 3. Val av protokolljusterare och rösträknare 4. Fråga om mötet har upplyst på rätt sätt 5. Fastställande av föredragningslista 6. Verksamhetsberättelse och förvaltningsberättelse: A. Styrelsens verksamhetsberättelse för det senaste verksamhetsåret B. Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkningsåret 7. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets/ räkenskapsåret 8. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid som revisionen avser 9. Fastställande av medlemsavgifter 10. Fastställande av verksamhetsplan som behandling av budget för det kommande verksamhets/ räkenskapsåret. 11. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner 12. Val av: a. föreningens ordförande för en tid av ett år. b. halva antal övriga ledamöter i styrelsen för en tid av två år. c. suppleanter i styrelsen för dem fastställd turordning för en tid av ett år. d. en revisor jämte suppleanter för en tid av ett år. I detta var får inte styrelsens ledarmöte delta; e. två ledarmötet i valberedningen för en tid av ett år, av vilka en skall utses till ordförande f. beslut om val av ombud till SDF-möten (och ev. andra möten där föreningen har rätt att representera med ombud). 13. Övriga frågor Majorna VBK 14 maj 2024 0kommentarer
  • Majid hallen är stängd

    Hej Klubben fick nyligen information om att Majid hallen stängs för renovering. Det betyder att alla resterande träningar i Majid hallen är inställda. Eventuellt hittar ni och er tränare en alternativ träningslokal, så fall hänvisas till respektive grupps egna kommunikationskanaler. För de grupper som fick ett abrupt slut på alla sina träningar, kommer det vara en gemensam avslutning fredagen 31 maj. Mer info kommer. Majorna VBK 13 maj 2024 0kommentarer
  • Viktig information

    Hej Information som togs upp på föräldramötena och berör alla samt nytillkommen info. Klubben har de senaste åren vuxit enormt. Från ett par 4-manna grupper och några få 6-manna spelare för ungefär fyra år sedan, till nio fulla grupper idag och en kö på drygt 50 spelare. Majorna VBK spänner i dag från två barngrupper och två 4-manna grupper till fem stycken 6-manna grupper. Flera grupper har nu skördat framgångar efter ihärdigt arbete (återkommer till det längre ner). Vad som har vuxit i en betydligt långsammare takt är antalet engagerade personer runtomkring spelarna. För att Majorna VBK ska kunna fortsätta blomstra krävs att engagemanget växer ikapp antalet spelare och organisationen anpassas till klubbens nya större storlek. Det går inte att en person tex. Tord, en av klubbens stora eldsjälar, driver en försäljning riktad mot långt över 100 spelare, samtidigt som han leder träningar och planerar en turnering mm. Varje grupp/lag behöver bli mer självständiga, genom ett team av lagföräldrar samt tränare som samarbetar. Utöver det behöver de centrala uppgifterna i klubben också fördelas på fler personer. Nedan är en lista på roller som har identifierats och det finns säkert fler. Kommer du på något utöver nedan lista där du känner att du kan bidra till klubben är du varmt välkommen. Det finns ett bra citat från en känd stark björn: "Många små är starka tillsammans". Efter föräldramötet har vi fått några personer som vill engagera sig, vilket är jättebra. Men det behövs många fler. Annars är risken stor att personer som idag gör mycket för klubben droppar av och situationen blir ännu värre. För att det ska finnas en klubb att komma tillbaka till efter sommaren behöver vi omgående en ny kassör. Nedan listas ett antal roller som har identifierats som viktiga, med en väldigt kortfattad beskrivning. Det finns fler roller att hjälpa till med utöver nedan, hör gärna av dig till styrelsen för mer info och/eller diskussion. Via email: majornavbk@gmail.com eller telefon: 0733-906266. Roller som måste tillsättas: - Kassör (bra överlämning utlovad, lättanvänt professionellt bokföringsverktyg (Speedledger) med bra support, möjlighet till utbildning) - Lag föräldrar i respektive grupp (bli ett team med tränarna i gruppen, låta tränarna fokusera på volleybollen, vem kör till matcher, vilka ska med på turnering, sprida information i gruppen etc.) Roller: - Styrelse ledamöter - Valberedning - Tränare (behov finns på alla nivåer) - Övergripande försäljning klubbnivå (vad ska säljas och när, ). - Hantera enskild försäljning på klubbnivå (bestämma datum, samla info och förmedla till grupperna, stötta grupperna, boosta försäljningen genom tex. tävling) - Hantera enskild försäljning på gruppnivå (sprid information i den egna gruppen som kommer från ansvarig på klubbnivå). - Medlemsregister (ta bort dubbletter, flytta spelar mellan grupper) - Medlemsansökningar (ta emot och besvara frågor från personer som vill börja, administrera ev. kö). - Webshopen (lägg till nya och uppdatera vilka produkter som finns via verktyg hos TIFOSI) - Material ansvarig (bollar och matchställ, hur många har vi, vad är skicket, behövs det nya eller fler etc.) - Sponsor ansvarig (hålla kontakt med befintliga sponsorer, se till att de syns på hemsidan etc.) - Nya sponsorer (ta emot och hitta nya sponsorer) - Stipendier (leta upp stipendier som vi kan söka och/eller skriva ansökan) - Ansöka om aktivitetsbidrag (från kommun och staten, en gång per termin ) - Hallansvarig (ansök om halltider, görs en gång per år för hela kommande säsong) - Hemsida (hålla hemsidan levande och uppdaterad). - Ansvarig för enskild Majorna turnering (följa befintlig lathund, inbjudan, ta emot anmälningar av lag, ev. medaljer/pokaler, etc.) SAVE THE DATE Fredag 31 maj, planerar vi säsongsavslutning och vill samtidigt passa på att uppmärksamma de framgångar som vi i klubben gemensamt skördat efter idogt arbete. Alla är välkomna till beachvolleyplanerna i Skatås, spelare och familjer. Mer info kommer (några grupper kommer fortsätta träna någon vecka in i juni). Målet är att toppa förra årets avslutning! Hälsningar Styrelsen, genom Tobias, ordförande Majorna VBK Majorna VBK 7 maj 2024 0kommentarer
  • Visa fler nyheter